מתנות מקוריות? זה גם קצת מסוכן

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on twitter

אמביגרמה: אחד הביטויים הגרפיים המדוייקים ביותר ל"אני קיים ואוסיף להתקיים, ולא משנה מה תעשו לי".

העם היהודי הוא עם אמביגרמי.

מתנות מקוריות? זה גם קצת מסוכן

מתנה מקורית – מתנה שנוגעת רבים מאיתנו רוצים להעניק לאהובינו מתנות מעניינות, מקוריות, מיוחדות. לא שחוקות. ברור למה: אנחנו חיים בעידן של שפע. החפצים זולים

לכתבה »

מתנה מקורית - מתנה שנוגעת

רבים מאיתנו רוצים להעניק לאהובינו מתנות מעניינות, מקוריות, מיוחדות. לא שחוקות. ברור למה: אנחנו חיים בעידן של שפע. החפצים זולים ונגישים, ואנחנו מקבלים במהלך חיינו כל כך הרבה מתנות, שעוד אחת בזרם בקושי זוכה לתשומת לב.

דווקא משום כך, האתגר לתת מתנה שתרגש ותפעים את המקבל/ת נעשה גדול יותר.

מה אפשר לעשות בדוקטע?

כפי שכתבתי, זהו האתר הראשון בעולם כשמציע לכם ליצור דוקטע, ולכן אפשר רק לנחש למה הוא יכול לשמש. מעבר לתדהמה ולפלא שבלהחזיק קטע ואז להפוך אותו ולראות שהוא נשאר אותו הדבר, ניתן להשתמש בדוקטע כאתגר מעניין למסיבות ולעבודה עם קבוצות. לדוגמה, שתי קבוצות מקבלות דוקטע א-סימטרי שמכיל משימות, כשכל קבוצה מקבלת אותו בצד אחר. שתי הקבוצות יקראו לכאורה את אותו הטקסט, אבל למעשה יבצעו  שימות שונות לחלוטין…

חוקי יצירת דוקטע

העקרון הוא כזה:

כשמדובר על קטע, לכל מילה יש מילה המקבילה לה בטקסט, ואלו שתי מילים שיש לשדך. למשל, אם בקטע יש 100 מילים, מילה 1 ומילה 100 צריכות להיות אמביגרמה, שהרי מי שיקרא את הקטע מהסוף, יתחיל לקרוא ממילה 100. מילה 2 צריכה להשתדך למילה 99, 3 ל-98 וכולי.

אתר דומילה יכול לספק לכם אמביגרמה לכל זוג מילים בעברית, ובלבד שהן יהיו באותו אורך. (לעיתים תגלו שהאתר מצליח לשדך גם בין מילים באורכים שונים, אבל למען הפשטות עדיף לא לבנות על זה).

זה אומר שבשביל ליצור דוקטע, עליכם לשמור על כלל אחד: כל זוג מילים שיוצר אמביגרמה (1 ו-100, 2 ו-99 וכולי) צריך להיות באותו אורך. מכאן – השמים הם הגבול!

דוגמה:

הילד אכל אתמול תות גדול (4-3-5-3-4).

לצערנו מי הגשמים שיורדים אצלנו מצטברים בסדקים של המרפסת (6-2-6-7-5-7-6-2-6).

אוקיי, יצרנו דוקטע! מה עכשיו?

עכשיו שלחו לי את הדוקטע לאימייל [email protected]. אני אעבד אותו לאמביגרמה באמצעות תוכנה מיוחדת שנבנתה במיוחד לשם כך, ואשלח לכם את התוצאה חזרה באימייל. אתם תוכלו להשתמש בדוקטע לכל צורך שתראו לנכון!

אז קדימה – לעבודה!

אם הדוקטע איכותי, אשמח לפרסם אותו גם כאן באתר:)